minus-star: Форум создан в помощь музыкантам, вокалистам и просто любителям музыки...

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Програма з музичного мистецтва

Сообщений 1 страница 30 из 42

1

Чи вважаєте ви послідовною програму з музичного мистецтва?
Маю деякі міркування, але спочатку хотілося би ознайомитися з думками передових вчителів.

0

2

Програма з музичного мистецтва не є оригінальною самостійною програмою. Це - українізована та осучаснена версія програми Кабалевського. А, звісно, копія завжди гірша, ніж оригінал. Теми для 5 класу занадто розтягнені в часі (як і в 4 класі), їх можна було б подати протягом одного семестру. Теми для 6 класу занадто загальні та розмиті. Назви тем не орієнтують на конкретні цілі. Наприклад, "Я і музика". Дитина буде розповідати, як їй цікаво на дискотеці й це буде по темі... 7 і 8 класи цікаві і для вчителя, і для дітей. Хоч в 8 класі, правда, занадто великий різнобій. В 7 і 8 класах  не продумано підбір творів для виконання.
Як на мене, то програма "грішить" тим, що дуже мало творів російських композиторів-класиків. Глінку, Чайковського, Римського-Корсакова слід було б подати ширше.
Якщо говорити про саму концепсію програми, коли головним на уроці стає сприймання музики, з цим я майже повністю згідний. Є де-які нюанси, але тут вже залежить від вчителя. Великий плюс програми в тому, що вона на 100% забезпечена фонотеками. Це - перша програма з музики, коли не треба ритися й шукати, а де б знайти той чи інший твір.

0

3

Мабуть ця тема для вчителів не цікава.
Я наприклад, вважаю, що музикою, яка була популярна 100-500 років назад (опери, симфонії і т.д.) зацікавити дітей, прививати їм любов  до музики неможливо (а це є одним з основних  завдань нашого предмету).

0

4

Я не згідний з таким твердженням. Діти, якщо їх відповідно налаштувати, з великим інтересом слухають і "опери, симфонії". До речі, в багатьох з них на мобільних стоїять рінгтони саме музики класичної, хоч вони самі про це часто не підозрюють.
А ви пропонуєте вивчати Сердючку-Ранеток і цим прищеплювати інтерес до музики?

0

5

Шановні колеги! Тема цікава і потрібна.
Дійсно кожний з нас має свою думку, але ж ми, як вчителі музичного мистецтва,  повинні нести знання й розуміння музики, виховувати сучасне покоління на кращих зразках музики всесвіту.
Я підтримую думку пана Василя, щодо програми. Багато в ній суперечливого. Мої учні з великим інтересом слухають музику Бетховена, дуже полюбляють Моцарта, в захваті від Чайковського. І треба іх підвести до розуміння того, що сучасна музика не існувала би взагалі, як би не ті люди, які проклали шлях розвитку музичного мистецтва.
З першого класа поступово діти звикають слухати класику, розуміти її, навіть малювати. Вони згодом розуміють цінність тієї чи іншої музики (хоча я не кажу про 100-відсоткове порозуміння, але десь половина на правильному шляху). Я ні в якому разі не нав'я зую свою думку яку музику вдома слухати, смак виховується сам ніби-то.
А співаємо на уроках не тільки програмні твори, багато чого я замінюю, щоби дітям було цікаво. Підбираю репертуар до найближчих свят в тому чи іншому класі і всі у захваті. Учні з 1 по 8 клас з задоволенням співають під супровід гітари. У багатьох, навіть, виникає бажання навчитися грати і вони йдуть до музичної школи.

0

6

sozvezdie-77 написал(а):

виховувати сучасне покоління на кращих зразках музики всесвіту.

З цим абсолютно згідний.
Не згідний з тим, що увесь програмний матеріал таким являється.

на мобільних стоїять рінгтони саме музики класичної,

переважно в сучасній обробці (стилізовані).

На мою думку також важливо ширше розглядати календарно-обрядовий цикл, і не тільки теоретично, що дасть змогу відроджувати фольклор.
Також можна було би згрупувати композиторів за школами (напр. віденська і т.д.), чи за стилями, чи вивчати окремо зарубіжних, російських, українських.

З творами для виконання, тим більше для позакласних заходів (можливість вибору репертуару), ситуація значно краща.

Отредактировано valmd (2010-04-22 21:49:47)

0

7

На мою думку, потрібно переглянути пісенний матеріал у середніх класах, особливо 7-8 класи. Матеріал (більша частина) не цікавий для підлітків, вони не сприймають його,  а звідси- небажання співати. Хотілося б чогось сучаснішого. Можливо я помиляюсь, цікаво почути думку досвідченних вчителів, як вони вирішують цю проблему.

0

8

Тема мене теж зацікавила, хоча я поки що ще не вчитель музики, а лише навчаюся в педагогічному ВУЗі. Педагогічного досвіду в мене як такого не має, ну якщо не рахувати декілька місяців практики в школі. Особисто я вважаю що дітей можна зацікавити будь-якою музикою, головне щоб вчитель міг це правильно і цікаво подати. Мені випало спостеріати за роботою досвідченого талановитого вчителя музики який кожен урок робив змістовним і цікавим. діти йшли на урок музики з задоволенням і радістю. я пригадуюю шкільні уроки музики, коли ще я сиділа за партою, вони проводилися вчителем котрий сам не володів музичною грамотою на високому рівні, де ми всім класом співали декілька пісень під баян, ніякої музики, творчості не було.
А щодо програми, то вчитель має право творити, він зобовязаний творити, музику для слухання можна змінити, так само як і пісні для виконання.

0

9

Я погоджуюсь,що кожен вчитель може замінити деякі твори для слухання чи співу,які на його думку менш цікаві дітям.Але кожен сучасний вчитель музики-це артист,актор,який має володіти ораторським мистецтвом.Чи захочуть діти слухати опери,симфонії,дійсно,все залежить від вміння вчителя цікаво підвести до цього.Класичну (зразкову,досконалу)музику діти мають знати,вміти слухати,розуміти та розмірковувати про неї.Я думаю,що саме на таких зразках,школярі,які ще невміло розбираються в сучасному розмаїтті музики,можуть навчитися розуміти і цінувати прекрасне.

0

10

katysha3
Я вже  не перший раз зустрічаю на форумах твердження, що вчитель може на власний розсуд міняти окремі твори для виконання чи сприймання. На якій підставі? Де це регламентовано? Скільки творів (чи який відсоток) можна замінити? Я б також замінив де-які твори, але нам (Рівненська обл.) це суворо заборонено. В "Методичних рекомендаціях" на цьому також наголошується: однією з типових помилок на уроках музики є відхилення вчителями від програми за власними уподобаннями.
А право "творити" - тільки в межах програми. Творити, використовуючи різноманітні форми та засоби навчання, але в межах програми. (Це я для Lali4kи)

Вчителі музики Криму при заміні творів посилаються на місцеві рішення, в них своя специфіка. Я з їх аргументами, в принципі, погоджуюся. Але в такому випадку в програмі необхідно передбачити час для вивчення регіональної музики, щоб це не було місцевою самодіяльністю.

0

11

RWT,справа в тому,що на методоб"єднанні нам чітко сказали,що вчитель може дещо міняти,варіювати на свій розсуд.Хоча я ніколи нічого не міняю,а намагаюсь цікаво піднести програмовий матеріал.

+1

12

Добрий день ,Ольга! Цілком підтримую вас, я теж замінюю деякі твори. Неважливо які пісні співати, головне як! і з бажанням! --

0

13

Шановні колеги! Яка ваша думка щодо складності програми муз. мист-ва? Я вважаю щоби виконати все за планом треба не1 годину , а 2 на тиждень! Ато виходить галопом по Європам!

0

14

katysha3 написал(а):

RWT,справа в тому,що на методоб"єднанні нам чітко сказали,що вчитель може дещо міняти,варіювати на свій розсуд.Хоча я ніколи нічого не міняю,а намагаюсь цікаво піднести програмовий матеріал.

Змінювати можна 10%.
Це мало, чи багато? 36 уроків - відповідно 4 твори для слухання і два для вивчення...

0

15

Будь ласка, назвіть хоч один офіційний документ, який це підтверджує. Тому що "сказали" (навіть на методоб'єднанні) мене не влаштовує. В нас в січні атестація школи і там треба аргументувати  свою точку зору лише офіційними документами.

0

16

Я вважаю що програма цікава, і корисна для музичного виховання дітей. Недоліки є, але де їх немає? Потрібно бути, перш за все, фахівцем своєї справи а також любити і розуміти те що ти викладаєш дітям. Тоді і діти слухатимуть і розумітимуть музику. І перед тим як щось міняти, потрібно навчитися цікаво викладати те що написано в програмі.

0

17

Програма дуже "забита" фольклором! Вот и приходится менять на более интересный песенный материал! У детей радость на лицах, когда учим реально детские песни из нашего детства! Вот они как раз и вечные!

0

18

Так, я погоджуюся, що пісенний матеріал відірваний від дитячого життя. В класах по 1-2 пісні про школу, шкільне життя, дитячі розваги. Матеріал занадто дорослий і якийсь, я б сказав, офіційний. Особливо 7 - 8 класи.

0

19

tarasovskij написал(а):

... Потрібно бути, перш за все, фахівцем своєї справи а також любити і розуміти те що ти викладаєш дітям. Тоді і діти слухатимуть і розумітимуть музику. І перед тим як щось міняти, потрібно навчитися цікаво викладати те що написано в програмі.

Високохудожні твори діти сприймають. Але, дуже багато творів, котрі нічого власне не виражають, діти не сприймають, не розуміють, не хочуть слухати і затрудняються їх аналізувати. Взагалі, без програмки і "фахівець" мало що про них розкаже... --

Отредактировано valmd (2010-09-26 10:46:50)

0

20

Мені  ця  програма  нецікава і несучасна, справді,  це поганенька українська  копія  програми Кабалевського, тому  я ще чотири роки тому перейшла на програму  інтнгрованого курсу  Мистецтво ,і  як  сказала методист РОІППО, незабаром  ці  програми (Ростовського і  Масол) поміняються місцями,  тобто, Музичне мистецтво  буде  альтернативою  інтегрованому  курсу  Мистецтво. Введення  Художньої  кульутри в  старших  класах дуже цьому сприяє, передивіться   програми  цих курсів і  ви  самі  усе зрозумієте. І хоча  на  сьогодні  Мистецтво не  забезпечене  методично  так,  як  Музичне  мистецтво,  проте  працювати  можна,  принаймі  першим  завжди  важко,  ну а  наш  Контур -плюс  працює в  цьому напрямку. Що  стосується пісенного репертуару й творів для  слухання,  то  вони у всі часи  були  ОРІЄНТОВНИМИ і  ніхто ніколи не  забороняв  замінювати  те,  чого у вас немає на  те, що є. Головне -  вміти грамотно і  професійно аргументувати свій  вибір саме  того чи  іншого твору. Повертатися на  Музичне мистецтво  я  вже не  хочу.

Отредактировано ruslana (2010-09-27 09:05:44)

0

21

А меня ужасно раздражают наши детские песни на украинском языке.

0

22

RWT написал(а):

Особливо 7 - 8 класи.

Я с вами согласна! И еще некоторые песни сложноваты для детей

0

23

7-8 класс - петь абсолютно нечего.Знаю, многие выкручиваются как могут и подбирают песни, которые реально могут заинтересовать детей. Подростковый возраст ... конечно дети выражают протест. Программа должна быть не только полезной , но и интересной для ДЕТЕЙ.

0

24

Шановні колеги! Чи знайомі ви з програмою О.Гумінської? Вона розрахована на дві годинина тиждень, але поки що я не можу знайти весь матеріал зі слухання та виконання. От наприклад Ю.Шамо Казки для ф-но :"Казкар розповідає", "Гидке каченя", "Дюймовочка"? Можливо ви вже використовували ці твори, де їх шукати? Вдячна за будь-яку допомогу)

0

25

Скоріш всього, в самої Гумінської. В Рівненській області під час апробації цієї програми Гумінська роздавала, правда, касети всім, хто приєднався до експеременту (апробація програми проводилася як експеремент) спочатку безплатно, а пізніше за якусь плату (виходило дорого, якщо брати на всі класи, бо на касету вміщалась лише одна чверть). Я тоді (2005 рік) не взяв, бо вже користувався дисками, а касет навіть в їх пік популярності не переносив. Наскільки я знаю, зараз в неї в Рівному є творча група, що займається розробкою і популяризацією методів Гумінської. Постарайтесь знайти вчителів з Рівного чи вийти на сайт Рівненського ОІППО. Зверніться з особистим посланням до Ruslana можливо в неї є виходи на творчу групу Гумінської. Якщо Вас це зацікавило, то я в січні буду в Рівному в РОІППО, зможу дізнатися детальніше, але нагадайте мені пізніше.

Отредактировано RWT (2011-12-06 01:33:57)

0

26

http://mysmiles.ru/super_smilies066.gif

0

27

Бейлиз написал(а):

Шановні колеги! Чи знайомі ви з програмою О.Гумінської? Вона розрахована на дві годинина тиждень, але поки що я не можу знайти весь матеріал зі слухання та виконання. От наприклад Ю.Шамо Казки для ф-но :"Казкар розповідає", "Гидке каченя", "Дюймовочка"? Можливо ви вже використовували ці твори, де їх шукати? Вдячна за будь-яку допомогу)

шановна  Бейлиз!  якщо вам ще  цікаво,  я можу  дати  вам  координати  рівненських  вчителів,  які працюють  по програмі Гумінської. За творами  вам  варто звернутись  до них  або Оксани Гумінської  особисто.  Вона дуже щира людина, ніколи не відмовить.  Але  працювати по її програмі  важко, треба бути  членом  групи і дуже  багато працювати на групу, мається на увазі, матеріали напрацьовувати.

0

28

ruslana написал(а):

Але  працювати по її програмі  важко, треба бути  членом  групи і дуже  багато працювати на групу

Хочу добавити, що Гумінська за це у всьому підтримує і захищає своїх вчителів, створює умови для професійного і творчого росту. В біді вона не залишить. Але в її творчій групі, як на вулкані: в будь-яку мить вона може подзвонити і попросити: "Завтра о 10 треба виступити (чи провести якусь презентацію і т.п.)", і вкаже адресу. При цьому вона не запитає про ваші плани на цей час і її не цікавитиме, чи маєте ви час підготовитися.

0

29

Так ,вона така)))

0

30

Не хотілося б відкривати нову тему з музичного мистецтва. Питання в чому. З 1 вересня основна маса вчителів буде йти за новою програмою з музичного мистецтва в 1 класі («Музичне мистецтво» Видавничий дім «Освіта», 2012 р.).
Переколотив ввесь інет і нічого подібного не знайшов, і в тому числі на сайті міносвіти. Домоможіть, будь ласка, подивитись хоч одним оком. Дякую.

Отредактировано valvl63 (2012-08-19 10:56:45)

0



Рейтинг форумов | Создать форум бесплатно © 2007–2017 «QuadroSystems» LLC